web analytics
A kezelés - The Sessions - John Hawkes, Helen Hunt

A kezelés – The Sessions

Evés, ivás, séta, beszélgetés, moziba járás – olyan dolgok, amik teljesen természetesek egy átlagembernek. Akárcsak a szex, ami szintén egy igen kellemes velejárója az életnek. A kezelés című filmben megismerkedhetünk egy férfi történetével, akinek ezek a dolgok a legkevésbé se egyértelmű cselekedetek.

Mark O’Brian (John Hawkes) 36 éves, és még szűz. Láttunk már erre a témára épülő vígjátékot, ez a mozi azonban egészen más. A férfi kisgyermek kora óta egy betegség miatt életének nagy részét egy vastüdő nevű szerkezetben éli. Bár testét érzi, a végtagjai érzékenyek, azokat nem tudja kontrollálni, minimálisan képes mozgatni őket. Gyakorlatilag folyamatos fekvésre van ítélve. Ez azonban nem veszi el az életkedvét, irodalommal foglalkozik, lediplomázik, de miután szerelmes lesz egyik ápolójába, Amandába (Annika Marks) rádöbben, nagyon hiányzik neki a testiség, szeretné megérezni és megérteni, mi is az a szex. Ezeket a vágyait megosztja a rendkívül megértő Brendan atyával (William H. Macy), akihez misére jár. A pap tanácsára eljut Cheryl Cohen-Green – hez (Helen Hunt), aki speciális szexuál-terápiákkal foglalkozik, és elvállalja, 6 kezelést tartva bevezeti a férfit testiség világába. Módszere valóban nem mondható szokványosnak, akárcsak a páciense. Kettejük szakmai kapcsolata azonban idővel más irányokat vesz.

Ben Lewin író/rendező egy megtörtént eseményt dolgoz fel, O’Brian valóban élt, és írt egy hasonló témájú cikket korábban. A film a 80-as évek végén játszódik, amikor a szexualitás és a pénz erőteljesen összefonódtak Amerikában (is). Ez, illetve a fogyatékosság összekapcsolása egy nagyon izgalmas elegyet alkot a vásznon. Időnként talán túlságosan is “klinikai” formában beszél a szexről, amire a főszereplő mániákus tudásszomja rá is játszik, Mark igyekszik mindent elolvasni, amit a tankönyvek a szexről írnak. Cheryl karaktere is inkább ezen a vonalon szeretne elindulni, rögtön a kezelések elején tisztázza is a férfival, Ő nem kurva, még ha történhet is aktus a találkozásaik során. Azonban hamar rájön, elsősorban nem a fizikai, testi hiányosságok okozzák a Mark problémáit, inkább a lelki részével kell foglalkozni, hogy sikeres lehessen még ebben az elcseszett helyzetében is. Mindezt Cheryl úgy próbálja megoldani, hogy magánéletében példás családanya, egy megértő, bár időnként féltékeny férjjel.

Az egész film hangulatát egyetlen érzés lengi körül, és ez pedig a szeretet. Ezt érezzük először Brendan atyánál, akit Macy nagyon jól alakít. Feltétel nélkül elfogadja Mark problémáit, és bár nem a legavatottabb a témában, minden segítséget megad Neki, még ha ez sokszor csak annyi, hogy meghallgatja, vagy alkalmanként beállít egy karton sörrel, hogy megnézzen egy meccset vele. Vera (Moon Bloodgood), aki nappal ápolja Mark-ot, eleinte furcsán tekint a férfi vágyaira, később Ő lesz az, aki szintén mindenben mellé áll, és persze ott van Cheryl karaktere. Helen Hunt nagy dolgot vállalt ezzel a filmmel : 50 évesen szinte többet meztelen jelenete van, mint ruhás – és bizony nem kért dublőrt, bátran vállalta testét – tegyük hozzá, bármelyik hölgy örülne szerintem, ha így nézne ki fél évszázadosan. Megjelenése, személyisége roppant hiteles – egy pillanatra sem jut a néző eszébe, hogy ez a nő, bár a testét használja a munkájához, kurva lenne. Jelölése a mellékszereplői Oscar-ra egyáltalán nem meglepetés. Hawkes is nagyot alakít, zseniálisan használja a hangját, és bármennyire is hülyén hangzik egy béna embert játszó színészről – a testét is.

Furcsa azt írni, hogy egy, alapvetően a szexről szóló film szép. A kezelés azonban ebbe a kategóriába esik, mert olyan megközelítést választ, ami megmelengeti a néző lelkét. Ezekre a hülye hideg időkre, amik előtt állunk a héten, tökéletes választás lehet a moziban.

Hozzászólások

hozzászólások

Powered by Facebook Comments

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.