web analytics
Dől a moné - Gambit

Dől a moné – Gambit

Ha az ember azt olvassa egy filmről, hogy a Coen tesók keze is benne van a dologban, akkor alapvetően bizakodik, hogy valami olyat nézhet meg, ami érték, vagy legalábbis biztosan nyomot hagy. Persze, mindenkinek lehetnek gyengébb napjai, akár a híres írópárosnak is, erre ékes bizonyíték a Dől a moné.

Harry Deane (Colin Firth) a műkincsek tudója, és a dúsgazdag, de kellően elviselhetetlen Lionel Shabandar (Alan Rickman) gyűjteményéért is felelős. Egy napon igencsak tele lesz a hócipője főnökének hülyeségeitől, ezért úgy dönt, egy csavaros üggyel jól megkopasztja. Mivel tudja, hogy Lionel megszállottja Monet – nak, felbérel egy amerikai cowgirl-t, PJ Puznowski-t (Cameron Diaz), hogy adja elő, miszerint a világháborúban harcoló nagyapjától rá maradt egy híres kép a szénaboglya sorozatból. Természetesen Lionel azonnal lecsap a lehetőségre, a lányt Londonba repíti, és megkezdődik a játszma a gazdag lord és az ellene összefogott kis csapat között, amibe aztán még egy újabb, német szakértő (Stanley Tucci) is bezavar.

Indítunk egy viccesnek szánt, hatvanas éveket idéző animációs főcímmel, ez még rendben van. Aztán elővesszük a jól bevált sablonokat, csereszabatos karaktereket, ahol az angolok igazi angolok, az amcsi csaj nagyon amcsi csaj, a japánok idióták a németek meg full precizek, pici csavarral kissé melegek. Az alapsztorival sem kell sokat bajlódni, lévén ez is egy remake, még 1966-ban készült egy film kb. ezzel a történettel és Michael Caine – nel. Végül is, a szereplőgárda egész jó, csak rájuk kell bízni a szerepeket, és tuti a siker. Vagy nem. Az eredeti ismerete nélkül is tudjuk, hova fog kiforrni a film, ezért azt várnánk, hogy majd a poénok, a helyzetek és a jól megírt párbeszédek elviszik az egész mozit. Sajnos ez sem sikerült maradéktalanul : bár Firth hiteles a kissé karót nyelt, ezért időnként szerencsétlenül mozgó műkincstudor szerepében, és Rickman is kellően tapló módon tud viselkedni, ha kell, valamint Diaznak még így 40 felett is jól áll a farmer rövidnaci, valahogy mégsem tudunk felhőtlenül szórakozni. Túl sok az “amerikai” poén, sajnos a rossz értelemben véve, hiányzott egy kis kifinomultság, esetleg egy adag intelligencia. Időnként a Miniszter félrelép ugrott be, ahogy néztem a filmet, annak minden vonzatával – biztosan csak azért, mert a cselekmény egy nagy része itt is egy szállodában játszódik, vagy mert a poénok szintje kb. ugyanott van mindkettőben. Bár, a miniszterből is csak annyi maradt meg, hogy látszódott benne Dobó Kata melle – a Dől a moné – ban még csak nem is vetkőzik le teljesen Cameron Diaz.

Mindenkinek kell egy kis lazítás, ez vonatkozik Coen tesókra is, de azért ennyire nem kellett volna lazára venni a figurát. Nem azt mondom, hogy a Dől a moné egy nézhetetlenül rossz film, de nem is fog sokáig megmaradni az ember emlékezetében. Én részemről többet vártam Tőlük.

Hozzászólások

hozzászólások

Powered by Facebook Comments

You may also like...

1 Response

  1. filmx szerint:

    Köszi a kritikát, vártam ezt a filmet, de így már elbizonytalanodtam sajnos.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.